{"id":463,"date":"2011-07-21T08:44:32","date_gmt":"2011-07-21T08:44:32","guid":{"rendered":"http:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/?p=463"},"modified":"2011-12-07T14:56:14","modified_gmt":"2011-12-07T14:56:14","slug":"ro-smieci-zalegajace-na-dysku-ii","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/463\/ro-smieci-zalegajace-na-dysku-ii\/","title":{"rendered":"RO: \u015bmieci zalegaj\u0105ce na dysku II"},"content":{"rendered":"

\"\"<\/a>Druga w\u0119dr\u00f3wka po \u015bmieciach zalegaj\u0105cych na wszelakich no\u015bnikach zaprowadzi nas na dno szafki stoj\u0105cej obok komputera. Masa dziwacznie podpisanych p\u0142yt kusi aby wrzuci\u0107 je do czytnika i sprawdzi\u0107 c\u00f3\u017c ciekawego zosta\u0142o tam zachomikowane. Jeste\u015bcie ciekawi?<\/p>\n

S\u00f6ldner-X: Himmelsst\u00fcrmer<\/strong>
\n
\"\"<\/a>
\nJe\u015bli napisa\u0142 bym, \u017ce szumnie zapowiadany shmup, Soldner X jest totalnym szajsem, to czy uwierzycie mi? Patrz\u0105c na IGN widz\u0119 ocen\u0119 8\/10, wi\u0119c si\u0119 zastanawiam jak gra, kt\u00f3ra technicznie jest n\u0119dzna, a przyjemno\u015b\u0107 p\u0142yn\u0105ca z gry jest por\u00f3wnywalna do siedzenia i patrzenia na \u015bcian\u0119 dosta\u0142a tak wysok\u0105 ocen\u0119?! Rzuca si\u0119 w oczy wysoka rozdzielczo\u015b\u0107 gry, starannie przygotowana muzyka i… to wszystko. Cztery, niemal statyczne, obrazki imituj\u0105ce t\u0142o, wrogowie o kszta\u0142tach prymityw\u00f3w geometrycznych ra\u017c\u0105 brakiem sensownej animacji, a ilo\u015b\u0107 skomplikowanych uk\u0142ad\u00f3w pocisk\u00f3w mo\u017ce przyprawi\u0107 o zawr\u00f3t g\u0142owy, bo jest ich a\u017c zero. Nasz stateczek ma si\u0142\u0119 ognia por\u00f3wnywaln\u0105 do pierda komara, bronie kt\u00f3re s\u0105 bezu\u017cyteczne trzeba „sch\u0142adza\u0107”, a bomb\u0119 mo\u017cemy sobie darowa\u0107, gdy\u017c jest tak samo nic nie warta jak ca\u0142y arsenach kt\u00f3rym dysponujemy. Przykra, n\u0119dzna, obdarta z miodno\u015bci gra.<\/p>\n

Dash De Lei Lei<\/strong>
\n
\"\"<\/a>
\nHsien – Ko \/ Lei Lei znana jest z serii Darkstalkers, ale czy znana i lubiana na tyle aby zrobi\u0107 osobn\u0105 gr\u0119 o tej postaci? Sama rozgrywka polega na biegni\u0119ciu w prawic\u0119, omijanie przeszk\u00f3d terenowych takich tak trawa, czy obracaj\u0105ce si\u0119 lustra, a tak\u017ce przeciwnik\u00f3w kt\u00f3rzy s\u0105 do\u015b\u0107 ma\u0142o ruchliwi. Spotkamy r\u00f3\u017cne postacie, ale nie wiedzie\u0107 dlaczego tw\u00f3rcy g\u0142\u00f3wnie postanowili na Phobosa – to w\u0142a\u015bnie ten biedak b\u0119dzie utrudnia\u0142 nasz bieg do mety. Przebrn\u0105\u0107 przez plansz\u0119 musimy w okre\u015blonym czasie, kt\u00f3ry mo\u017cna zatrzyma\u0107 skacz\u0105c na g\u0142ow\u0119 czemu\u015b co przypomina izraelskiego pokemona. U\u0142atwi\u0107 mo\u017cemy sobie zadanie jednym z kilku wspomagaczy, kt\u00f3ry wybieramy na pocz\u0105tku planszy. Mo\u017ce to by\u0107 tarcza, miecz, bomby, czy np.: air dash. Niby to wszystko brzmi jako\u015b sensownie, ale gra skonstruowana jest tak, \u017ce graczowi nie zale\u017cy na pobiciu rekordu o par\u0119 sekund (to nie Trackmania), a liczba punkt\u00f3w zebranych na planszy tak naprawd\u0119 nic nie wnosi do gry. Oprawa audio wizualna tak\u017ce prezentuje si\u0119 nijako – brzydkie sprity 2D na tle jeszcze brzydszych plansz 3D. Muzyka to weso\u0142e plumkanie kt\u00f3re nijak wpada w ucho. Mog\u0142o by\u0107 dobrze, nawet bardzo, gdyby autorzy postarali si\u0119 efektowno\u015bci\u0105, dynamik\u0105 i szybko\u015bci\u0105, a tak…? Przeci\u0119tnie.<\/p>\n

Every Extend<\/strong>
\n
\"\"<\/a>
\nOmijaj\u0105c kolejne salwy pocisk\u00f3w kt\u00f3re zaskakuj\u0105co precyzyjnie zmierzaj\u0105 w stron\u0119 naszego biednego, ma\u0142ego wehiku\u0142u, my\u015blimy o bombach. U\u017cy\u0107, czy nie u\u017cy\u0107, oto jest pytanie. No bo je\u015bli u\u017cyje teraz to nie b\u0119dzie na p\u00f3\u017aniej, a p\u00f3\u017aniej mo\u017ce by\u0107 ju\u017c tylko trudniej. Zn\u00f3w je\u015bli p\u00f3\u017aniej u\u017cyj\u0119 to mo\u017cna zapomnie\u0107 o dodatkowych punktach. No a boss? On zapewne b\u0119dzie bestialsko trudny i bomby mog\u0105 si\u0119 przyda\u0107. I tak oto pojawia si\u0119 problem natury egzystencjalnej, kt\u00f3ry rozwi\u0105za\u0107 jest trudno. Na szcz\u0119\u015bcie japo\u0144ski developer kryj\u0105cy si\u0119 pod ksywk\u0105 Omega znalaz\u0142 remedium na odwieczny problem fan\u00f3w gier z gatunku STG. Teraz mo\u017cemy bomb u\u017cywa\u0107 wedle uznania, ba, musimy. W EE ca\u0142a zabawa polega na detonacji kierowanego przez gracza geometrycznego wehiku\u0142u w pobli\u017cu przeciwnik\u00f3w. Im wi\u0119cej wybuch zniszczy przeciwnik\u00f3w, tym wi\u0119cej punkt\u00f3w. Bomb mamy odg\u00f3rnie ustalon\u0105 liczb\u0119, ale przez wysokie chainowanie dostajemy kolejne (Extend!) i dalej mo\u017cemy prowadzi\u0107 samob\u00f3jcz\u0105 misj\u0119. Pr\u00f3cz przeciwnik\u00f3w walczymy tak\u017ce z czasem, gdy\u017c licznik odlicza nieub\u0142aganie w d\u00f3\u0142, a kiedy pojawi si\u0119 na nim „zero” ko\u0144czymy parti\u0119. Oczywi\u015bcie na planszy wyst\u0119puj\u0105 power-up’y, wi\u0119ksi przeciwnicy, kt\u00f3rzy atakuj\u0105 nas prostymi patternami, b\u0105d\u017a bossowie. Sam pomys\u0142 gry jest wr\u0119cz genialny, a syndrom „jeszcze chwil\u0119” pojawia si\u0119 niemal u ka\u017cdego graj\u0105cego. Luks malina!
\n
Pobierz gr\u0119 Every Extend<\/a><\/strong>
\nhaslo: weirdstuff.honmaru.pl<\/em><\/p>\n

Obrazki ukradzione z internetu.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Druga w\u0119dr\u00f3wka po \u015bmieciach zalegaj\u0105cych na wszelakich no\u015bnikach zaprowadzi nas na dno szafki stoj\u0105cej obok komputera. Masa dziwacznie podpisanych p\u0142yt kusi aby wrzuci\u0107 je do czytnika i sprawdzi\u0107 c\u00f3\u017c ciekawego zosta\u0142o tam zachomikowane. Jeste\u015bcie ciekawi?<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[26],"tags":[12,18,8,9,48],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/463"}],"collection":[{"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=463"}],"version-history":[{"count":6,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/463\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1058,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/463\/revisions\/1058"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=463"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=463"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=463"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}