{"id":1733,"date":"2013-12-01T00:00:47","date_gmt":"2013-11-30T23:00:47","guid":{"rendered":"http:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/?p=1733"},"modified":"2013-11-30T07:54:24","modified_gmt":"2013-11-30T06:54:24","slug":"wbb01-niczym-fenix-z-popiolow","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/1733\/wbb01-niczym-fenix-z-popiolow\/","title":{"rendered":"WBB#01 – Niczym fenix z popio\u0142\u00f3w…"},"content":{"rendered":"

\"WBB01\"<\/a>
\nDzi\u015b WBW, po kolejnej d\u0142ugiej przerwie w ukazywaniu ostatecznie zako\u0144czy\u0142o sw\u00f3j \u017cywot, by przerodzi\u0107 si\u0119 w WBB. Ju\u017c nie jako Weird Bits Weekly a Weird Bits BiWeekly… Czy zmiana czasu ukazywania si\u0119 periodyku z co jeden tydzie\u0144 na co dwa tygodnie ma jakikolwiek sens?… Skoro zanim ona nast\u0105pi\u0142a min\u0119\u0142a a\u017c tak d\u0142uga przerwa w nadawaniu? Ot\u00f3\u017c ma! I pisz\u0119 to w ca\u0142ej swojej (nie;p)trze\u017awo\u015bci, ca\u0142kowicie bez wahania. Entuzjazm do dzielenia si\u0119 osobliwymi melodyjkami ze \u015bwiata gier wideo i szeroko poj\u0119tej sceny komputerowo\/konsolowo\/elektronicznej, wci\u0105\u017c pozostaje bez zmian i nic chyba go ju\u017c nie zmieni (skoro tyle przetrwa\u0142 to co\u015b w tym stwierdzeniu by\u0107 musi). Cotygodniowy deadline wcze\u015bniej wydaj\u0105cy si\u0119 granic\u0105 do przekroczenia, ostatecznie okaza\u0142 si\u0119 jednak kolejnymi gwo\u017adziami do trumny ca\u0142ej inicjatywy. No i by\u0142by rych\u0142y koniec, gdyby nie \u015bwiat\u0142y wniosek, i\u017c nie by\u0142 to jedyny problem w ca\u0142ej tej sytuacji i wypada podej\u015b\u0107 do niego z zupe\u0142nie innego punktu przy\u0142o\u017cenie. Tak naprawd\u0119 nie sam czas by\u0142 tu winowajc\u0105, tylko efekt w ca\u0142ym zamieszaniu zmieniaj\u0105cy entuzjazm z tworzenia w czyst\u0105 rutyn\u0119, kt\u00f3ra mog\u0142a przynie\u015b\u0107 z sob\u0105 jedynie stopniowe zniech\u0119cenie. M\u00f3wi si\u0119 „Nic na si\u0142\u0119” i „Do trzech razy sztuka”. Dwa tygodnie to kawa\u0142 czasu z kt\u00f3rego mo\u017cna co\u015b wyskuba\u0107 i nie wydaje si\u0119 te\u017c tak wielk\u0105 przepa\u015bci\u0105 temporaln\u0105 jak miesi\u0105c. Zatem jedziemy z tym koksem raz jeszcze, ze sporym zapasem i ulepszonym systemem.
\nZmiany s\u0105 kosmetyczne, acz praktyczne:
\n1) Zrezygnowa\u0142em ze sta\u0142ych miejsc dla na li\u015bcie utwor\u00f3w kolejnych odcink\u00f3w, od tej pory b\u0119dzie ona odpowiednio dopasowywana (na oko, a raczej ucho…).
\n2) Do zbioru \u017ar\u00f3de\u0142 dosz\u0142o kilka nowych; pe\u0142na lista (nowe s\u0105 wyt\u0142uszczone):<\/p>\n

[NES] Nintendo Entertainment System*
\n[GBC] GameBoy Classic\/Color*
\n[MSX] MSX, MSX2
\n[NPC] NEC PC (PC-8801, PC-98X1, PCFX)
\n[SMD] Genesis
\n[HES] PC Engine
\n[FFM] Fujitsu FM, FM Towns
\n[SID] Commodore 64
\n[AST] Atari ST
\n[ZXS] ZX Spectrum, Amstrad CPC
\n[XEL] Atari XL\/XE
\n[MDX] Sharp X68000, X1
\n[WSF] Wonder Swan\/Color
\n[SFC] Super Nintendo Entertainment System
\n[MOD] modu\u0142 muzyczny (PC, Amiga)
\n[ARC] Arcade
\n[SNK] Neo Geo\/CD
\n[TCD] Turbografx CD
\n[SCD] Sega CD
\n[3D0] 3DO
\n[JAG] Jaguar
\n[CDI] Philips CDI<\/strong>
\n[MID] nagranie MIDI
\n[PSX] PlayStation
\n[SAT] Saturn
\n[N64] Nintendo 64
\n[SDC] Dreamcast
\n[GBA] GameBoy Advance
\n[PS2] PlayStation 2
\n[XBC] Xbox
\n[NGC] Game Cube
\n[NDS] Nintendo Dual Screen<\/strong><\/p>\n

3) Powy\u017csza lista jest baz\u0105 \u017ar\u00f3de\u0142, z kt\u00f3rych b\u0119d\u0119 dobiera\u0142 utwory indywidualnie do konkretnego odcinka.
\n4) Tagi utwor\u00f3w scenowych zawieraj\u0105 sufix „S” (np. SID-S, MOD-S, NES-S).
\nTagi utwor\u00f3w\/medley’\u00f3w ze \u015bcie\u017cek d\u017awi\u0119kowych z gier zawieraj\u0105 sufix „G” (np. SID-G, MOD-G, NES-G).
\n5) Tak jak to by\u0142o na pocz\u0105tku WBW, w jednym odcinku mo\u017ce pojawi\u0107 kilka utwor\u00f3w z identycznym tagiem\/z jednego \u017ar\u00f3d\u0142a (nie wi\u0119cej jednak ni\u017c 3 – jaki\u015b zdrowy rozs\u0105dek musi by\u0107;)).
\n6) WBB ukazuje si\u0119 w nocy z soboty na niedziel\u0119, co dwa tygodnie, zaczynaj\u0105c od 1 grudnia br.
\n7) Przewiduj\u0119 r\u00f3wnie\u017c odcinki specjalne kt\u00f3re b\u0119d\u0105 si\u0119 ukazywa\u0142y niezale\u017cnie od linii regularnej, przy okazji np. jakiego\u015b \u015bwi\u0119ta, wydarzenia, lub po prostu przy wi\u0119kszej ch\u0119ci\/wolnej chwili. B\u0119d\u0105 to sk\u0142adanki tematyczne lub kompletne \u015bcie\u017cki d\u017awi\u0119kowe z gier.<\/strong>
\n8) WBB rusza r\u00f3wnie\u017c globalnie, na moim starym blogu: chiptunemonkey.blogspot.com. Tam b\u0119dzie wita\u0107 z jednodniowym op\u00f3\u017anieniem, w co 2-gi poniedzia\u0142ek.
\n9) Na Weird Stuff domy\u015blnie udost\u0119pniam wersj\u0119 MP3 (Lame VBR V0). Na Chiptune Monkey od pocz\u0105tku b\u0119d\u0105 do wyboru dwie jako\u015bci: MP3 i FLAC. Je\u017celi b\u0119dzie zainteresowanie mog\u0119 FLAC zamieszcza\u0107 r\u00f3wnie\u017c tutaj.<\/p>\n

Tracklista:<\/strong><\/p>\n

01 groo – Phoenix [MOD-S]
\n02 Chris H\u00fclsbeck – First Mission (from Extreme Assault) [MID-G]
\n03 Manabu Namiki – Pacman Vs. Title (from Namco Museum DS) [NDS-G]
\n04 M – Take on Me (Cover of a-ha) [NES-S]
\n05 Gamadelic – Mizoguchi (from Fighter’s History: Mizoguchi Kikiippatsu!!) [SFC-G]
\n06 Konami Kukeiha Club – Salamander Medley [NES-G]
\n07 Daniel Wright – Boss Battle ~Big Band Arrangement~ (Cover of Nobuo Uematsu) [MID-S]
\n08 Yasuhiro Ichihashi – Vs. Recca (from Recca no Honoo ~The Game~) [GBA-G]
\n09 Noriyuki Iwadare – Leon (from Langrisser II) [SMD-G]
\n10 Necrophageon – The Pitfalls of Solitude [NES-S]
\n11 Ben Daglish – Main Theme (from Deflector) [AST-G]
\n12 William Havlicek & Anthony Trippi – Fire Stone Lake (from Link: Faces of Evil) [CDI-G]
\n13 Richard Bayliss – The Star Phoenix [C64-S]
\n14 Hiroyuki Iwatsuki – Ninja Gaiden Shadow Medley [GBC-G]
\n15 Falcom Sound Team jdk – KING DRAGON (from Revival XANADU) [NPC-G]
\n16 Key-Jee – FLUFF ”Mums” [ZXS-S]
\n17 Reyn Ouwehand – Theme #2 (from Firepit) [C64-G]
\n18 LSnK – Lander [MOD-S]
\n19 Hisayoshi Ogura – Induction (from Darius Gaiden) [ARC-G]
\n20 Victor Vergara – Dreams of Hope [MOD-S]<\/p>\n

Ca\u0142kowity czas odtwarzania: 01:15:55<\/strong><\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Dzi\u015b WBW, po kolejnej d\u0142ugiej przerwie w ukazywaniu ostatecznie zako\u0144czy\u0142o sw\u00f3j \u017cywot, by przerodzi\u0107 si\u0119 w WBB. Ju\u017c nie jako Weird Bits Weekly a Weird Bits BiWeekly… Czy zmiana czasu ukazywania si\u0119 periodyku z co jeden tydzie\u0144 na co dwa tygodnie ma jakikolwiek sens?…<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[94,23,133],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1733"}],"collection":[{"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1733"}],"version-history":[{"count":4,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1733\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1738,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1733\/revisions\/1738"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1733"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1733"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1733"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}