{"id":1311,"date":"2012-10-01T18:25:52","date_gmt":"2012-10-01T18:25:52","guid":{"rendered":"http:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/?p=1311"},"modified":"2012-10-01T18:26:46","modified_gmt":"2012-10-01T18:26:46","slug":"konstruktywnie-i","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/1311\/konstruktywnie-i\/","title":{"rendered":"Konstruktywnie I"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
…czyli jak powstaje (bardzo ma\u0142a) gra, platform\u00f3wka. Od samego pocz\u0105tku, gdzie ambicje i pomys\u0142owo\u015b\u0107 zderzaj\u0105 si\u0119 z ze smutn\u0105 rzeczywisto\u015bci\u0105 i brakiem umiej\u0119tno\u015bci, do samego ko\u0144ca, kiedy to cz\u0142owiek odbiera nagrody bran\u017cowe, prezes \u015bciska d\u0142o\u0144, a t\u0142umy rozjuszonych dzierlatek szturmuj\u0105 siedzib\u0119 dowodzenia, tylko po to aby dosta\u0107 w swe pon\u0119tne d\u0142onie tw\u00f3rc\u00f3w tego wiekopomnego dzie\u0142a.<\/p>\n
Wszystko, nawet niepoj\u0119ty czas, ma gdzie\u015b sw\u00f3j pocz\u0105tek. Jak g\u0142osi pewna grupa ludzi – na pocz\u0105tku by\u0142a my\u015bl i to z niej zrodzi\u0142 si\u0119 tej ca\u0142y majdan. A mo\u017ce by\u0142 to chaos? Tak, czy siak, wszystko rodzi si\u0119 w g\u0142owie, p\u00f3\u017aniej to tylko formalno\u015b\u0107, aby zmaterializowa\u0107 (chaotyczny) pomys\u0142, samemu poklepa\u0107 si\u0119 po ramieniu i stwierdzi\u0107, \u017ce zrobi\u0142o si\u0119 co\u015b z czego mo\u017cna by\u0107 dumnym. Taka jest teoria, bo praktyka wygl\u0105da zupe\u0142nie inaczej, je\u015bli my\u015blimy o zrobieniu gry. GRY! Czyli ckliwego (fabu\u0142a), interaktywnego badziewia (system gry), kt\u00f3ry b\u0119dzie symulowa\u0142 rozrywk\u0119. \u00a0Dobrze by by\u0142o na samym starcie okre\u015bli\u0107 co w\u0142a\u015bciwie chcemy zrobi\u0107 – czy chcemy konkurowa\u0107 z tuzami tej przesyconej dolarami bran\u017cy, czy mo\u017ce wr\u0119cz przeciwnie, skupimy si\u0119 tylko i wy\u0142\u0105cznie na swojej robocie, bez zb\u0119dnego wnikania „co, jak, kiedy, za ile, po co, a czy to, a mo\u017ce tamto?”. Je\u015bli cz\u0142ek nie do ko\u0144ca jest pewien w kt\u00f3r\u0105 stron\u0119 i\u015b\u0107, to wystarczy zerkn\u0105\u0107 do portfela (nie wiem dlaczego, ale w moim wiatr wieje i echo si\u0119 roznosi…), a wtedy wszystko staje si\u0119 jasne – robimy gr\u0119 darmow\u0105, dla wybranej grupy ludzi, kt\u00f3ra b\u0119dzie na tyle znudzona, a\u017ceby po\u015bwi\u0119ci\u0107 chwil\u0119 naszej, uwaga, grze.<\/p>\n
Pierwszy krok za nami, mo\u017cna powiedzie\u0107, \u017ce jeste\u015bmy ju\u017c wizjonerami, tw\u00f3rcami gier, cz\u0119\u015bci\u0105 tej bran\u017cy, jednak czego\u015b nam jeszcze braku. Przyda\u0142yby si\u0119 narz\u0119dzia za pomoc\u0105 kt\u00f3rych stworzymy to nasze wiekopomne dzie\u0142o. Najcz\u0119\u015bciej takimi narz\u0119dziami s\u0105 programi\u015bci, czyli osoby, kt\u00f3re z kilku znak\u00f3w potrafi\u0105 zrobi\u0107 symulacj\u0119 wszech\u015bwiata, jednak w tym przypadku nie dysponujemy armi\u0105 napalonych na tworzenie programist\u00f3w, wi\u0119c trza zada\u0107 sobie pytanie:<\/p>\n
<\/p>\n
Synku, potrafisz programowa\u0107?\u00a0<\/em><\/p><\/blockquote>\n
<\/p>\n
W moim wypadku odpowied\u017a mo\u017ce by\u0107 tylko jedna:<\/p>\n
<\/p>\n
Nie, no co\u015b Ty? O co Ty mnie pos\u0105dzasz?!<\/em><\/p><\/blockquote>\n
<\/p>\n
Wi\u0119c 1:0 dla smutnej rzeczywisto\u015bci, bo bez programist\u00f3w to mo\u017cna sobie najwy\u017cej gr\u0119 narysowa\u0107. I tu w\u0142a\u015bciwie trza by zako\u0144czy\u0107 przygod\u0119 z tworzeniem gier wideo (albo nauczy\u0107 si\u0119 programowa\u0107…), wr\u00f3ci\u0107 do \u017cycia codziennego, wynie\u015b\u0107 \u015bmieci, a i pozamiata\u0107 te\u017c by si\u0119 przyda\u0142o… Na szcz\u0119\u015bcie – dla takich jak ja – mo\u017cna odwlec wynoszenie \u015bmieci i si\u0119gn\u0105\u0107 po narz\u0119dzie, kt\u00f3re w du\u017cej mierze zast\u0105pi programist\u0119. Program\u00f3w do tworzenia gier jest masa, jedne lepsze, drugie gorsze, cz\u0119\u015b\u0107 z nich u\u0142atwia realizacj\u0119 pomys\u0142u, cz\u0119\u015b\u0107 zmusi nas do wzi\u0119cia lichwiarskiego kredytu, bo ceny tych program\u00f3w potrafi\u0105 by\u0107 zab\u00f3jcze. Jednak taki problem to nie problem, bo ponownie zagl\u0105damy do portfela, pozdrawiamy mieszkaj\u0105cego tam paj\u0105czka i wiemy ju\u017c, \u017ce potrzeba nam w miar\u0119 prostego, darmowego narz\u0119dzia, kt\u00f3re u\u0142atwi stworzenie naszej, uwaga, gry.<\/p>\n
<\/p>\n
2D vs 3D<\/span><\/h1>\n
P\u0142aska, czy niep\u0142aska? Oto jest pytanie!<\/span><\/p>\n
\n
- \u00a0grafika 2D starzeje si\u0119 du\u017co wolniej od tej wykonanej w trzech wymiarach<\/li>\n
- \u00a0gra 2D\u00a0(teoretycznie)\u00a0nie wymaga komputera z N.A.S.A.<\/li>\n
- \u00a0tworzenie obiekt\u00f3w do gry 3D jest du\u017co bardziej czasoch\u0142onne<\/li>\n
- \u00a0gra w 3D daje du\u017co wi\u0119ksze pole do popisu naszej kreatywno\u015bci<\/li>\n
- \u00a0gry w 3D s\u0105 du\u017co bardziej rozchwytywane<\/li>\n<\/ul>\n
<\/p>\n
Z jednej strony mamy\u00a0Unity<\/a>, UDK<\/a>, CryEngine<\/a>, a z drugiej zerkaj\u0105 na nas Game Maker<\/a> oraz Construct Classic<\/a>\u00a0(CC). Oczywi\u015bcie Wy ju\u017c wiecie, \u017ce ja wybra\u0142em Costruct, w wersji Classic ma si\u0119 rozumie\u0107. Dlaczego? Gra, kt\u00f3ra b\u0119dzie tworzona w ramach cyklu „Konstruktywnie”, nie b\u0119dzie potrzebowa\u0107 trzeciego wymiaru, wymagania sprz\u0119towe b\u0119d\u0105 znacznie ni\u017csze, ni\u017c w przypadku gdyby ta gra zosta\u0142a wykonana w technice 3D, oraz… ilo\u015b\u0107 wpisywanych znak\u00f3w na klawiaturze zostanie znacznie ograniczona. Ka\u017cdy z wymienionych program\u00f3w wymaga od tw\u00f3rcy jakiego\u015b klepania w dziwaczne symbole na klawiaturze, jednak CC nie wydaje si\u0119 by\u0107 a\u017c tak upierdliwy w tym przypadku. Kolejnym powodem dla kt\u00f3rego wybra\u0142em CC jest przyjazne forum u\u017cytkownik\u00f3w tego programu. Nie ma co si\u0119 oszukiwa\u0107 – pomoc si\u0119 przyda.<\/p>\n
Kolejny krok za nami. Zrobimy platform\u00f3wk\u0119 2D, a dokonamy tego w CC!<\/p>\n
<\/p>\n
Seks, przemoc, religia i Mario<\/span><\/h1>\n
Szokujemy!<\/p>\n
<\/p>\n
Bohaterem gry b\u0119dzie pingwin, kt\u00f3ry zbiera butelki po piwie. Nie? To nikogo nie zainteresuje? Je\u015bli chcemy, aby nasza gra, cho\u0107 w minimalny spos\u00f3b odbiega\u0142a o szeroko poj\u0119tych standard\u00f3w „pokemon zbieraj\u0105cy orzeszki”, \u017ceby ludzie zainteresowali si\u0119 naszym dzie\u0142em, to musimy chwil\u0119 zastanowi\u0107 si\u0119 nad \u015bwiatem naszej gry. Nie mam tu na my\u015bli geografii, religii, systemu politycznego, stworzonego przez lingwist\u00f3w specjalnego j\u0119zyka na potrzeby gry, a raczej wizualn\u0105 prezentacj\u0119 \u015bwiata, w kt\u00f3rym b\u0119dzie rozgrywa\u0107 si\u0119 historia prowadzonej przez gracza postaci. I wbrew pozorom ma to ogromne znaczenie, bo znacznie b\u0119dzie rzutowa\u0107 na dalszy przebieg prac nad tworem. Je\u015bli zdecydujemy si\u0119 na kolejny, nudny \u015bwiat fantasy, gdzie drzewa m\u00f3wi\u0105, elfy maj\u0105 spiczaste uszy, a ka\u017cdy paladyn ma blond w\u0142osy, to czy b\u0119dziemy potrafili stworzy\u0107 na tyle oryginalnego bohatera, aby ludzi zainteresowa\u0107 jego histori\u0105? Czy istota prostej platform\u00f3wki b\u0119dzie si\u0119 idealnie \u0142\u0105czy\u0107 z wyimaginowanym \u015bwiatem wr\u00f3\u017cek i smok\u00f3w? Czy nasz muzyk (zak\u0142adaj\u0105c, \u017ce znajdziemy kogo\u015b takiego) b\u0119dzie potrafi\u0142 dobra\u0107 odpowiednio pompatyczn\u0105 i koniecznie epick\u0105 \u015bcie\u017ck\u0119 d\u017awi\u0119kow\u0105? I w ko\u0144cu, czy aby sami nie znudzimy si\u0119 tym projektem zanim go uko\u0144czmy? Przede wszystkim tworzenie gry winno nas bawi\u0107, wi\u0119c nie si\u0119gajmy do tematyki, kt\u00f3ra jest wyeksploatowana i nas zwyczajnie nudzi, ale za to jest cholernie popularna (zombie, fantasy, pokemony). Nie jeste\u015bmy ograniczeni przez producenta, wydawc\u0119 i ca\u0142y tabun zb\u0119dnych manekin\u00f3w w drogich garniturach!<\/p>\n
Je\u015bli nie przychodzi nic do g\u0142owy to zostaje nam szokowanie.<\/p>\n
<\/p>\n
Narzeczona g\u0142\u00f3wnego bohatera zosta\u0142a zgwa\u0142cona przez miejskiego biskupa, kt\u00f3ry jest wielce szanowan\u0105 osob\u0105 na dworze panuj\u0105cego kr\u00f3la. Biedaczka na \u0142o\u017cu \u015bmierci oznajmia bohaterowi, \u017ce spodziewa\u0142a si\u0119 dziecka, ich wsp\u00f3lnego potomka. Protagonista, syn ch\u0142opa rolnego, jest kolejn\u0105, nic nie znacz\u0105c\u0105 istot\u0105 w kr\u00f3lestwie, wi\u0119c na nic jego pr\u00f3by odwo\u0142ania si\u0119 do sprawiedliwo\u015bci. Ch\u0142opak, postanawia wzi\u0105\u0107 sprawy w swoje r\u0119ce… Przeinaczone symbole religijne, wiara jako narz\u0119dzie manipulacji, konszachty z diab\u0142em, sodoma i gomora w ko\u015bciele, a jedynym ratunkiem jeste\u015b Ty! Tnij, zabijaj, wyrywaj g\u0142owy, nakrywaj ksi\u0119\u017cy w trakcie homoseksualnych stosunk\u00f3w! Wszystko to w imi\u0119 zemsty i sporej ilo\u015bci punkt\u00f3w pod koniec gry!<\/p><\/blockquote>\n
<\/p>\n
Prawda, \u017ce g\u0142upie? Jako bonus, po zebraniu odpowiedniej ilo\u015bci \u015bwiec\u0105cych si\u0119 kuleczek, dostajemy zdj\u0119cie „go\u0142ej baby”. I wiem, co\u015b takiego znalaz\u0142o by swoich odbiorc\u00f3w, jednak, czy konieczne jest szokowanie, aby zainteresowa\u0107 ludzi swoim tworem (Dragon Age III – osi\u0105gni\u0119cie „przele\u0107 wszystko” jest pewnikiem)? Nie. Z mojej perspektywy gry wideo winny przede wszystkim bawi\u0107, nagradza\u0107 punktami za pokonanie konkretnego wyzwania, wi\u0119c usilne motywowanie gracza histori\u0105 – w przypadku tego projektu – wydaje si\u0119 by\u0107 ca\u0142kowicie zb\u0119dne, a zatem fabu\u0142a nie b\u0119dzie odrywa\u0107 najwa\u017cniejszej roli i dzi\u0119ki temu nie trzeba zbytnio rozwodzi\u0107 si\u0119 nad \u015bwiatem gry. Nie trzeba ucieka\u0107 si\u0119 do szokowania, czy pseudo powagi, kt\u00f3r\u0105 gdzie\u015b tam na dnie mo\u017cna odnale\u017a\u0107 w grach wideo. Kto\u015b mo\u017ce powiedzie\u0107, \u017ce jedno drugiemu nie wadzi, \u017ce historia, \u015bwiat mo\u017ce \u017cy\u0107 r\u00f3wnolegle razem z mechanik\u0105 prostej gry platformowej i b\u0119dzie to racja, jednak tu dochodzimy do poj\u0119cia czasu, czasu kt\u00f3rego chcemy po\u015bwi\u0119ci\u0107 na stworzenie gry. Chc\u0105c zmajstrowa\u0107 ciekaw\u0105 i oryginaln\u0105 histori\u0119 musimy si\u0119 zatrzyma\u0107, pomy\u015ble\u0107 i wyobrazi\u0107 sobie jakby wygl\u0105da\u0142o jej wdr\u0105\u017cenie w mechanik\u0119 gry, tak, a\u017ceby wszystko by\u0142o jedn\u0105, sp\u00f3jn\u0105 ca\u0142o\u015bci\u0105. Pytanie tylko, czy warto si\u0119 zatrzymywa\u0107 i rozmy\u015bla\u0107 nad tym wszystkim? Niech za odpowied\u017a pos\u0142u\u017cy Super Meat Boy – lepiej skupi\u0107 si\u0119 na bebechach produkcji, ni\u017c tworzy\u0107 ckliwe historyjki o ratowaniu \u015bwiata, tak wi\u0119c…<\/p>\n
<\/p>\n
Poznajcie Hanzo i jego misj\u0119<\/span><\/h1>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
Japonia, rok\u00a0<\/strong>1572. Szogun Ieyasu Tokugawa otrzymuje informacje od swoich szpieg\u00f3w, \u017ce planowany jest zamach na jego \u017cycie. Plotki g\u0142osz\u0105, \u017ce stoi za tym wrogi klan ninja sekretnie kierowany przez Kotaru Fum\u0119. Szogun wysy\u0142a swojego najlepszego cz\u0142owieka, (Hattori Hanz\u014d), aby ten zbada\u0142 t\u0119 spraw\u0119…<\/p><\/blockquote>\n
<\/p>\n
I w ten spos\u00f3b powsta\u0142 \u015bwiat, pojawi\u0142a si\u0119 fabu\u0142a, mamy posta\u0107 gracza, jak i g\u0142\u00f3wnego przeciwnika, a nawet i tytu\u0142 gry, czyli przydomek Hanzo (Oni no Hanz\u014d)<\/strong>. Historia idealnie wpleciona w \u015bwiat gry (feudalna Japonia), kt\u00f3ra mo\u017ce zosta\u0107 przedstawiona na kilku statycznych obrazkach. Wilk syty i owca ca\u0142a, a nawet zahaczyli\u015bmy o histori\u0119. Czas wzi\u0105\u0107 si\u0119 do roboty… od ko\u0144ca, cho\u0107 od pocz\u0105tku.<\/p>\n
<\/p>\n
Construct<\/span><\/h1>\n
<\/p>\n
Tworzenie ekranu tytu\u0142owego, kiedy w g\u0142owie si\u0119 ma tylko zarys mechaniki gry, mo\u017ce i nie jest najlepszym pomys\u0142em, ale w naszym przypadku, gdzie gra b\u0119dzie tworzona od pocz\u0105tku to ko\u0144ca na \u0142amach strony, to ma to racj\u0119 bytu. Chyba…<\/p>\n
Po utworzeniu nowej gry opartej na DirectX, CC wita pustk\u0105. \u015anie\u017cnobia\u0142\u0105, o\u015blepiaj\u0105c\u0105 wzrok pustk\u0105, wi\u0119c nie pozostaje nic innego jak zaatakowa\u0107 panel ustawie\u0144 naszej aplikacji i zadecydowa\u0107 o najwa\u017cniejszym, a mianowicie rozdzielczo\u015bci naszej gry. Tu zawsze s\u0105 problemy. Jedni chc\u0105 full HD, drudzy wo\u0142aj\u0105 za czym\u015b bardziej pasuj\u0105cym do tematu staro szkolnych platform\u00f3wek – 320x240px. Nie da si\u0119 dogodzi\u0107 ka\u017cdemu, wi\u0119c trzeba i\u015b\u0107 na jaki\u015b kompromis, ci\u0105gle maj\u0105c na uwadze to, \u017ce nie chcemy aby gra przewy\u017csza\u0142a wymaganiami sprz\u0119towymi Crysis 5. 640x480px wydaje si\u0119 by\u0107 rozs\u0105dnym rozmiarem okna aplikacji – grafika nie b\u0119dzie zapycha\u0107 karty graficznej, pr\u0119dko\u015b\u0107 winna by\u0107 zadowalaj\u0105ca tak\u017ce i na starszych maszynach.<\/p>\n
<\/a><\/p>\n
Po zaimportowaniu wszystkich grafik (na ekran tytu\u0142owy) pojawia si\u0119 problem. Pan DU\u017bY PROBLEM – CC nie obs\u0142uguje trzecich shader\u00f3w, wi\u0119c \u017cegnajcie efekty \u015bwietle, falowanie mody, rozb\u0142yski, bloomy i inne pierdo\u0142y maj\u0105ce maskowa\u0107 brzydk\u0105 grafik\u0119. \u00a0Jednak ma to tak\u017ce swoje zalety – cz\u0142owiek uczy si\u0119 kombinowa\u0107. CC ma wbudowanych kilka efekt\u00f3w, kt\u00f3re mo\u017cna u\u017cywa\u0107 dla ca\u0142ych warstw, jak i dla\u00a0pojedynczych\u00a0element\u00f3w.<\/p>\n
U\u017cywaj\u0105c efekt\u00f3w „Wave” i „Distort” otrzyma\u0142em co\u015b, co mo\u017cna by nazwa\u0107 faluj\u0105c\u0105 wod\u0105, je\u015bli zostali\u015bmy obdarowani\u00a0nieprzeci\u0119tna\u00a0wyobra\u017ani\u0105 i wad\u0105 wzroku gratis. Nie czu\u0107 jeszcze morskiej bryzy na twarzy, ale to ma\u0142o wa\u017cny szczeg\u00f3\u0142, bo nawet najpi\u0119kniejsza gra b\u0119dzie tylko zlepkiem pikseli je\u015bli dodatkowo nie zostanie po\u0142echtany zmys\u0142 s\u0142uchu, wi\u0119c na obecn\u0105 chwil\u0119 „woda” nie jest ni\u0105 nawet w jednym procencie, gdy\u017c stanowczo brakuje tutaj d\u017awi\u0119k\u00f3w. Delikatny, relaksuj\u0105cy szum wody, gdzie\u015b tam w oddali \u015bpiew odlatuj\u0105cych mew… Romantycznie si\u0119 zrobi\u0142o, ale bez osoby zdolnej do stworzenia \u015bcie\u017cki d\u017awi\u0119kowej dla gry stoimy w miejscu…<\/p>\n
<\/p>\n
Plik .cap<\/span><\/a>\u00a0 \u00a0 \u00a0|\u00a0<\/span>\u00a0 \u00a0\u00a0Plik exe<\/span><\/a><\/span><\/h1>\n
<\/p>\n
W nast\u0119pnej cz\u0119\u015bci:<\/strong><\/h2>\n
<\/p>\n
\n
- czy osoba odpowiedzialna za opraw\u0119 d\u017awi\u0119kow\u0105 si\u0119 pojawi?\u00a0(spoiler- pojawi si\u0119)<\/li>\n
- czy Hanzo b\u0119dzie bo\u017cyszczem t\u0142um\u00f3w?<\/li>\n
- monolog na temat poziomu trudno\u015bci<\/li>\n
- czy Hank\u0119 naprawd\u0119 zabi\u0142y kartony, czyli fizyka p\u0142askich obiekt\u00f3w<\/li>\n
- zaawansowana nerwica, czyli czemu to nie dzia\u0142a tak jak powinno<\/li>\n<\/ul>\n
<\/h1>\n
<\/h1>\n
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
…czyli jak powstaje (bardzo ma\u0142a) gra, platform\u00f3wka. Od samego pocz\u0105tku, gdzie ambicje i pomys\u0142owo\u015b\u0107 zderzaj\u0105 si\u0119 z ze smutn\u0105 rzeczywisto\u015bci\u0105 i brakiem umiej\u0119tno\u015bci, do samego ko\u0144ca, kiedy to cz\u0142owiek odbiera nagrody bran\u017cowe, prezes \u015bciska d\u0142o\u0144, a t\u0142umy rozjuszonych dzierlatek szturmuj\u0105 siedzib\u0119 dowodzenia, tylko po to aby dosta\u0107 w swe pon\u0119tne d\u0142onie tw\u00f3rc\u00f3w tego wiekopomnego dzie\u0142a.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[4,52],"tags":[87,86],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1311"}],"collection":[{"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1311"}],"version-history":[{"count":10,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1311\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1348,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1311\/revisions\/1348"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1311"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1311"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/weirdstuff.honmaru.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1311"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}